onsdag 31 augusti 2011

Snusardags för serietecknare

Innan jag "ritar fint", brukar jag göra ett eller flera skissförslag åt uppdragsgivaren, som sedan godkänns eller får arbetas om. Det kan se ut till exempel sisåhär, om det är till Kyrkan. Frågor på det?

Jag luktar gammal strumpa. När det till och med är så att man själv känner sin egen doft, då är det illa. Men duscha är så trist, jag gör det om en stund. Så får både jag och maken stå ut med att det luktar pubertetspojksomklädningsrum en stund till. Och ni får stå ut med vetskapen om hur jag luktar om fötterna efter några timmar i gympadojor. Sorry!

Idag har jag arbetat med ett seminarium jag ska hålla för Illustratörscentrum till veckan, och så har jag tuschat strippar och gjort ett skissförslag till Svenska kyrkan i Oxelösund (lite aktuellt det där mä vatten för oss oxelösundare). Så har jag twittrat lite, något jag lätt glömmer. Jo jag finns där med, och där heter jag malinbiller. Kort och gott. Och så har jag tränat förstås,
dans a´la Michael Jackson, i grupp. Gick sådär men var rätt skoj. Och svettigt. Så styrketräning på det. Jojomensan.

Alldeles strax vankas det aftensmad, och det ska bannemej bli gött, jag är vrålhungrig efter all moonwalk. Så lite stripptuschande till efterrätt och ett trevligt prat i telefon med Greger. Sen är det snusardags för serietecknare.

Inga kommentarer: