söndag 7 augusti 2011

Så det skvätter om det

Två Huven. John å jag.


Häj. Är ni blöta? Här har det regnat hela dagen och halva kvällen, så jag tror hela stan ska flyta bort. När jag var ute på min "maktgång" fick jag kryssa mellan stora, slemmiga sniglar som slafsat sig ut på den regnvåta vägen, till synes utan mål och mening. Annat än att vara äckliga. Jag är paniskt rädd för sniglar. Och spindlar. Ett gäng enorma spiders hänger nere i vår källare. Jag undviker detta utrymme, men idag var jag tvungen att trotsa fobin och gå ner där. Sprang in, över och förbi de lömska krypen, och kastade mig in i vårt förråd (efter att jag förvissat mig om att där var spindelfritt). Adrenalinet pumpade, men jag fixade det. Bara för att sedan, i lägenheten, få sällskap av en stor sprattlande best när jag satt på dass i godan ro. Den mötte sin baneman i vår snajsiga handdammsugare, med ett sluuurp. Moahaha. Skiter i om det betyder att det ska regna ännu mer. Det är bara gött att få sitta inne och kura vid ritbordet med en god bok i öronen och inspiration så det skvätter om det.

Inga kommentarer: