torsdag 18 augusti 2011

Livlig fantasi

Greger som ett mähä utanför Oxelösunds kommunhus. Notera spyan på dörren!

Jag är tröööött. Ska bara kika på ett avsnitt till av Unga mödrar i Danmark, sedan är det dags att göra min snusande make sällskap. Jäklar vad de unga morsorna bolmar på sina barn! De små krakarna är helt nikotingula i skinnet. Uschamäjen!

Här och var i stan står stora, inplastade vattenbehållare där vi kan hämta färskt vann. Fast nu har jag fått en noja; där står de, helt oövervakade. Hur lätt skulle det inte vara för nån ensam galning att t.ex kissa lite i dom, bara för att jävlas! Eller spotta. Eller värre. Inte för att man egentligen i vanliga fall kan ha fullständiga garantier för att vattnet som kommer ur kranarna är helt fritt från gubbkiss, men ändå. Näe, det känns inte helt ok att gå och hämta vatten utanför kommunhuset. Tänk om någon av våra förtroendevalda fått tuppjuck och kastat vatten i vattnet!

Ibland har jag lite för livlig fantasi för mitt eget bästa.

Inga kommentarer: