tisdag 16 augusti 2011

En skitsak

When at Polarmuseet i Gränna, eller : Man har inte roligare än man gör sig.
Passade på att kika in på utställningen om André på vägen hem. Fick se de sonkiga kläder som han dött i, och annat muggigt. Mycket intressant!

Nu är jag tillbaka igen, likaså vattnet. Ni kan inte ana vad skönt det var att få duscha igår! Var värt trippen till Norrköping. Att man ska ta vardagslyxen för givet på det viset. Men nu spruttar det glatt i våra kranar, och toan spolar bort allt vårt bajs. Och vi är så tacksamma. Att vi sedan måste koka allt dricksvatten för oviss framtid är ju en skitsak (eller kan bli, om man dricker av det utan att koka bort kolibakterierna...)

Stackars maken, han är hur sjuk som helst. Och jag mår pyton jag med. Så vi hasar runt här hemma med plågade ansiktsuttryck och suckar på martyrers vis. Trots lyckan över vattnet.
Ändå har jag lyckats skissa en serie till Handelsnytt och klämt några idéer till strippar. Helt ledig kan aldrig en serietecknare bli.

Nu ska jag slappa i soffan framför en film. The pianist, kanske. Den är jävligt bra. Och hemsk. Jo, så får det bli.

Gönatt!

Inga kommentarer: