måndag 7 november 2011

Av hela min själ

Dagens fniss fick jag i vårt trapphus. Å Algot ba' : "Nej, Greta, hoppa ner! Du vet att det inte är tillåtet att skjutsa på rollatorn!"


Gokväll gokväll! Hur har ni det? Jag är trött, men nöjd med min dag; en fin blandning av jobb, träning, kompisdejt och äktamanspussar. Då ska man inte klaga. Enda grejen jag är missnöjd med är att jag försov mig i morse. Jag gör aldrig det! Men bara för att jag skulle upp extra tidigt och jag hade en tid att passa, så var det klart att detta skulle vara undantaget. Skulle in till min nya vårdcentral och ta blodprov. De har drop-in en timme, okristligt tidigt på morgonen. Och ska jag tajma en buss härifrån så måste jag knata upp vid sex. Det visar sig vara nästintill omöjligt för mig att klara det så här års, när man nattugglat alltför sent och hela kroppen skriker efter mer sömn. Nästan så man längtar tills man blir en liten tant, en sån som vaknar fyra på morgonen och är pigg som en lärka. En sån som rusar till vårdcentralen så fort de öppnat, helst köar utanför nån timme innan. Och somnar framför Doobidoo. Om nu Doobidoo visas på teve när jag är så gammal.

Jag hoppas av hela min själ att det inte gör det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Får mig å tänka på min sons lilla fyrhjuling, där står det en liten skylt om att man inte får dricka alkohol och köra...menar hallå den är ju till för ungar å i vilket land får ungar dricka sprit å köra fyrhjuling???

Kram Anneli