onsdag 2 november 2011

Min arvedel

Den här käcka postern är vad som kommer upp om man bildgooglar på "arvedel". Undrar om jag kan få byta min mot deras? Har ju trots allt skrivit en bok om skogen!


En jobbig dag idag. Dag 18 i min rökfrihet. Och riktigt påfrestande mentalt att stå ut med abstinensen. Men jag är envis som en gammal get, ger mig inte i första taget. Jag ska inte tjata ihjäl er om min sluta röka-deppighet, men låt oss säga så här; Abstinens, abstinens är min arvedel. Så var det nog tjatat om det för den här gången.

Jag är nyss hemkommen från Uppsala, där jag besökte en kompis. Riktigt mysigt! Blev störtkär i hennes hund; nån sorts svart och brun jakthund, med kloka ögon och mjuka öron. Den gillade mig (fast säger inte alla hundägare så när de introducerar sin vovve för nya människor, för att vara snälla? Tänk om hon i stället skulle säga "Min hund hatar dig! Konstigt, han som älskar alla människor!"), slickade mig massor i ansiket.
Annars var det en hund med integritet, han hälsade och traskade sedan bort till sin korg och snusade. Vaknade till lite, gäspade, och slickade sig på snoppen (varpå jag fick en plötslig lust att tvätta ansiktet). Och snarkade vidare. En sjusovarhund, helt i min smak.

Pöss!

Inga kommentarer: