söndag 20 november 2011

Efter regn kommer solsken?

Roland. Min plastmammas kille Peters pappa känner killen som figuren är baserad på. Han bor i Karlstad, hemma hos sin mamma och har en gillestuga helt i furu.

Vilken seg dag! Det evinnerliga regnandet har gjort att jag aldrig riktigt vaknat till. Trots det så har jag jobbat på så gott jag kunnat, och trotsat ovädret för en kvällspromenad. Kombon glasögondag och promenad i mörker och ösregn var ingen höjdare. Jag hade knappt ledsyn där jag tultade fram i vätan. Rena turen att jag inte blev överkörd. Det är sådana kvällar som man lätt hör musik spelas i huvudet; "Det är dååå som det stoora veeemodet rullar in", osv.

Men nu sitter jag med en halvbra ljudbok och lite julmust, och låter det stora vemodet rulla bäst det vill där ute. Här inne är det i alla fall rätt trevligt så här framåt kvällningen. Och i morgon kanske solen skiner igen.
Efter regn kommer solsken, som Roland säger.

Inga kommentarer: