söndag 6 november 2011

Denna sköna söndag

Min gårdag i bilder; Jag tränade och jag träffade en alldeles särskilt trevlig liten hundherre. Idag har jag mest städat, och det är ju inte så skoj att fota, så håll te godo!


Jag har en bulle i ugnen. Eller; en paj i alla fall. Den är snart klar. Helt slut är jag efter att ha svettats i köket för att försöka åstadkomma något i matväg till mig och maken. Hoppas den inte smakar skit. Jag har en känsla av att den kommer göra det. Det brukar göra det. Men hoppet är det sista som lämnar en dålig kock.

Så har jag fått ett städryck också av det mer extrema slaget (för mig i alla fall). Jag har fejat här hemma från golv till tak, så nu är här så rent att man skulle kunna äta från vilken yta som helst. Kanske skulle jag tvinga min käre att dinera från golvet, bara för att det går? Nä, stackarn är fortfarande sjuk, och då är det ju så jobbigt att inte få sitta till bords.

Och så har jag jobbat en del mellan varven, samt maktgått en sväng.
Mer än så blir det inte innan soffdags denna sköna söndag.

Inga kommentarer: