måndag 21 november 2011

Grrrr!

Fördelen med att ha gått ner 32,5 kilo på relativt kort tid, helt på egen hand, är att jag numera blir bemött i vården, när jag söker för något helt annat än min vikt (onödigt att tillägga) med "Du är överviktig!"
Tidigare var det "Du är väldigt överviktig!".
Jag älskar hur läkare kan få en att gå från att tycka man är rätt snajsig, som skaffat nya, hälsosamma vanor, till att bara känna sig som en klump fett.
Respekt.
Ser fram emot att gå ner ytterligare. Eftersom jag aldrig kommer (eller vill) bli så smal att jag passar in i BMI-normen över hur en kvinna ska vara för att duga, lär det bästa jag får höra av doktorerna bli : "Du är lätt överviktig!" För tänk om man är så korkad att man inte själv förstår att man är tjock?

The times they are a' changin'.

Inga kommentarer: