söndag 27 november 2011

Krux

Kreativt kaos?

Tjenamoss! Annars mår ni? Hoppas ni inte stormar bort! Här i Sörmland blåser det inte så farligt, än i alla fall. Men nog om vädret.

Vi har verkligen mycket att stå i. För vi ska flytta. Jepp, vi ska lämna Oxelösund som blivit mig så kärt. För Göteborg! Mitt i allt vemod och alla sorgliga avsked, så känns det härligt spännande. Maken har fått jobb i staden, och jag känner ju redan trevliga hedersknyfflar där, min förläggare till exempel.

Krux nummer ett är att vi ännu inte har någon lägenhet där. Och Kim börjar nya jobbet i februari. Krux nummer två utgörs av det faktum, att vi, för att kunna göra denna lägenhet intressant för köpare i dessa krisens tider, måste röja bort allt personligt. Det kommer nämligen en fotograf på tisdag. Krux nummer tre: vår skruttiga handikapphiss, som i vanliga fall går i ca 1 km i timmen, om man håller hissen nedtryckt under hela färden, har nu bestämt sig för att inte gå alls. Alltså kan vi inte ta hjälp av den för att få ner alla flyttkartonger med tung bråte i källaren.
Jag kan säkert komma på fler krux, men de får räcka for now. De räcker så bra för att göda min magkatarr.

Så; hektiskt, många känslor och ett enda (kreativt?) kaos. Dä ä vårt liv just nu, dä sä.


2 kommentarer:

Henrik Fakir sa...

Välkommen till Götet. Hoppas all lägenhetshets går bra. Inte så kul men det brukar reda sig. Fotograferna brukar vara fenor på photoshop. Många kramar

Anonym sa...

Tackar tackar:) kram tebaks!