lördag 20 mars 2010

Finland hallelujah!

Oj oj, ursäkta dålig uppdatering!!! Det har varit fullspäckat schema här i Finland. Men några rader kan jag allt åstadkomma ikväll innan jag luckrar upp mina fötter i badet och länsar minibaren (En Cola kostar 55 spänn, men vafan, jag är på semester!)
Vad jag trivs här! Folk är lugna, tysta och vänliga. Och härligt skruvade i sin humor. Det känns som om det kommer ta ett par dagar att landa efter det här. Jag flyger hemåt i morgon, och måste retuschera det sista på Skogen-boken innan den går till tryck på måndag. Men SEN kan jag andas ut och känna efter. 
Ni får ursäkta mig om jag låter lyrisk och osvensk nu (vadå, jag är faktiskt utomlands!) men jag är såååå glad över mitt finska förlag Arctic Banana! Förläggaren Harto är en sann hedersknyffel! De är de allihop förresten. Och vad bra de är på marknadsföring! Jag trodde inte en käft skulle komma till min signering igår, och än mindre till presskonferensen, men jag hade fel. Lägg till ett antal goda, dyra middagar på detta, och ni förstår att min vistelse här har varit oförskämt bra.

Nä, nu ska jag slappa lite och leka med den arsenal av pärlor jag införskaffat i Helsingfors.

Vi hörs när jag är hemma igen.

Moi Muokkolat!

3 kommentarer:

Viola Vamp sa...

Va härligt det låter! :) Jag kunde dessvärre inte komma på din signering i Sthlm senast. Kommer du att återvända hit inom en överskådlig framtid eller kan man via något förlag köpa signerade album av dig? (äger bara osignerade)

Malin Biller sa...

Hej!
Jag kommer till Stockholm till SPX, den 23-25e april. Då blir det releasepartaj för min nya bok, och signering mer hoppas jag. Hoppas vi kan ses då:-)
Malin

Viola Vamp sa...

HURRA! Jag kommer att hänga på låset! *s*