torsdag 18 mars 2010

Moi! Moi!

Moi på er! Jag är i Finland igen. Helsingfors kanske inte visar sig från sin charmigaste sida just nu, med snöglopp och kallblåst, men det är ändå trevligt att vara här. Har precis varit på middag med folk från mitt förlag (Arctic Banana), de var ett gäng hedersknyfflar. I morgon blir det fullt upp; presskonferens, signering och party.

Men Gud så trött jag är efter igår. Föreläsningarna gick bra, och jag är så oerhört glad att folk kom och lyssnade, och att min vän Helena samt Barn och Tonårsbyrån kunde berätta om sina verksamheter. Det känns så fint att kunna göra något litet för att öppna upp till samtal kring det här med dåligt mående hos barn (och vuxna med för den delen). Tack alla ni som kom, och tack för era värmande ord! Det betyder mycket för mig!
Det är kanske inte så underligt att jag är trött, man blir ju det av att lyfta på locket och prata om tunga saker. Det är en skön trötthet. Ska bara ladda batterierna lite innan jag pratar ihop mig med Helena om var vi ska köra föreläsningen nästa gång. För det känns väldigt rätt att fortsätta.

Nä, nu ska jag lägga min arma serietecknarlekamen i hotellbadkaret, sen är det dags att snusa! Eftersom jag inte har lärt mig säga godnatt på finska, får det väl bli the next best thing:

Minulla on kolme nänniä!

Det betyder "Jag har tre bröstvårtor", och är en väldigt användbar fras.

Inga kommentarer: