tisdag 30 mars 2010

Vårtramsig


Nu är jag snäll igen. Bilderna kom tillbaka och jag kan mejla hur mycket jag vill från min webmail. Tydligen hade några puckon till byggarbetare kommit åt en kabel utanför Helsingborg, varav all FS Datas trafik stoppades i över tolv timmar. Jag tror ändå att det var personligt, att det var en liten taliban som gnagt av den med sina små elaka tänder, bara för att sabotera för mig. Förmodligen dog han väl på kuppen, så man får väl kalla det en självmordsgnagare.

Tack för era intressanta kommentarer om tro! Blir alltid så glad när ni skriver något här.

Jag är hemma från Västergötland, och som så många andra hektiska dagar, ligger jag så mycket efter i schemat att jag helt gett upp stressen att ens försöka hålla det. Det ordnar sig. Och det är ju som bekant en dag imorgon också (för de allra flesta i alla fall. Ett stackars fåtal blir alltid snuvade på konfekten. Men nu kom jag visst från ämnet.)

Solen har tinat upp stans alla bajsklottar och får hela Oxelösund att dofta en blandning av träck, hav och järnverk. Men mellan skithögarna ser jag hur små skott sticker upp. Äntligen vår! Kanske därför jag är så ofokuserad idag. Ofokuserad på ett angenämt sätt, ska tilläggas. Jag brukar som tur är inte få vårdepp. Vår, ge fan i att tveka mer i år- här gör det inte det minsta ont när knoppar brister! Nä, mer sol och pirr i kroppen, tack! Och fortsatt inspiration. Då är jag nöjd i påsk.
Påsken anser jag annars vara en rätt sketen högtid. Och ful. Gult är inte min favoritfärg. Sedan allt det där med att Jesus dog, jag hajar inte grejen med att äta ägg för att fira det (nej, innan ni rättar mig, jag vet bättre. Tror jag. Lite i alla fall).

Nä, nu ska jag ta tag i kvällens jobb: skissa strippar och översätta skogenboken. Och eventuellt lite pysseltrams. I morgon tar jag igen allt jag tramsade bort idag; en ny serie till Trelleborgs Museum, idékläckning till en serie för en tjeckisk tidning och ännu mer strippskissning och översättande. Om inte talibanerna gnager av nån ny ledning förstås.

Slutligen: Nu kommer boken om bara några veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kom på releasefesten vet jag!

Over and out

1 kommentar:

Migsjälv sa...

Hejsan Malin!
Har hittat hit till Din blogg. Gillar Dina serier! :-))
Men var, när, hur är realesepartyt?? Det glömde Du skriva.
Mvh Carina