tisdag 16 mars 2010

Lång dags jobb mot natt


Det var väl en snajsig titel! Och passande, för ikväll jobbar jag hårdare än på länge. Min nye förläggare vill att vi fixar till en hel drös sidor ur boken innan den ska till tryck på måndag. Vi hjälps åt förstås, men mycket jobb blir det. För nu ska fanimej boken ut! Ganska bra ändå att jag har fullt upp, för jag hinner inte fundera över morgondagens två föreläsningar och vara nervös. Eller på att jag ska till Helsingfors på torsdag. Nä, total stress, här och nu, med trevliga känningar av den gamla magkatarren, det måste vara det de kallar mindfullness!
Och närvarande i nuet och medveten som jag är, har jag bunkrat upp med snask och cola, samt bra ljudböcker. Just nu tror jag dock att det får bli musik. Behöver låtar med "bra gung" i för att få upp pulsen lite. Men eftersom jag fortfarande inte kan stå för min fulaste fulmusik, tänker jag inte avslöja vad det är. Ni får gissa! Den som gissar rätt får en kaka. Om han eller hon svär på sin mors liv att aldrig avslöja min fulmusik för någon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättebra föreläsning på Koordinaten igår kväll!! Lugn och avspänd verkade du vara och inte alls nervös. Synd bara att inga lärare var där, men ge inte upp dom kan kanske nås på ett annat forum en annan gång. // Kram från Inga-Lill