tisdag 23 mars 2010

I pysslartagen


Pyssellådorna


Det glittrar!!!


"Kronjuveler" kallar jag den.


...bakifrån






Det blev sent ikväll igen. Så går det när man fastnar i pysslandet (och senare på www.catsthatlooklikehitler.com).
Annars har dagen gått i seghetens och onödigheternas tecken. Blev kallad till läkare i stan, och duktig flicka som jag tyvärr är, trotsade jag min kompakta trötthet och det gråslaskiga vädret, för att slänga 64 spänn tur och retur på bussen in till Nyköping. Blöt och sur, letade jag mig fram till rätt väntrum. Satte mig där och läste Amelia. Och en Amelia till. När jag var inne på andra numret av Hänt i veckan, tänkte jag att det var något som inte stämde. Och jag var vid det här laget rätt irriterad och äckelmätt på kungahusskvaller. Så jag gick för att försynt fråga om doktorn inte var klar snart. Fick då veta att hon 1. skrivit fel datum i kallelsen , och 2. att jag inte skulle få komma till henne alls ändå, för det hade blivit något fel. Sur både invärtes och utvärtes marscherade jag därifrån. Två timmar bortslösade, när jag kunde suttit och jobbat. Men nu vet jag i alla fall allt om Victorias jävla brudklänning.

Fikan på tantcaféet med trevliga Pernilla var desto mysigare. Och när jag sedan fick mig en liten shoppingrunda på Clas Ohlson, var mitt humör på topp. Två fula, men väldigt praktiska förvaringsboxar inhandlades till allt mitt pyssel, plus lite annat smått och gott. Bra affär den där Clas Ohlson. Man blir glad av den.

Så allt har blivit förskjutet idag. Har ändå hunnit fixa lite översättningar, och tecknat en stripp till Trelleborgs museum. Återstår lite strippskissande innan läggdags. Någon ligger och snarkar så lockande i loftsängen ovanför... Nä, några timmar till orkar jag. Och jag har en rejäl hög med bra ljudböcker. Just nu lyssnar jag på Karin Thunbergs bok om sin skräpsamlande mamma. Den är riktigt bra. Och så kan jag knappt bärga mig till att börja med Michael Nyqvists uppväxtskildring! Han är ju så sexig (mormors omdöme, och jag kan inte annat än hålla med. Vi har god karlsmak i min släkt). Om han sen kan skriva får vi se, men jag får i alla fall lyssna på hans trevliga röst några timmar.
Sedan kryper jag nog ner bredvid en ännu sexigare karl. Och vyssas till sömns av de vackraste snarkningarna i världen.

1 kommentar:

Mattias sa...

Härligt med pyssel! Och härligt med ljudböcker. Vi är några som börjat dela med oss av våra ljudböcker -så vi får ännu mer att läsa! Vill du hänga på? Vi finns på FB: http://facebook.com/ljudbocker