måndag 29 mars 2010

Grrrrrrrrrrrrrrr!

Men det var då självaste fan! Vad har hänt med mina bilder på bloggen??? Säg inte att de alla är borta, puts väck! Någon bloggkunnig därute som förstår vad som hänt? Är det någon som hackat sig in och saboterat, eller är bara nåt tillfälligt vajsing? Har jag, helt ovetandes gjort en Muhammedkarikatyr och lagt upp här? Har jag skaffat mig fel sorts ovänner...? Nä, jag har inte gjort något fel, då ska inte någon liten elak datanörd eller arg Al-Qaidian komma och vara dum mot min blogg!!
Jag blir tokig på teknikkrångel. Att min webmail inte går att nå gör ju inte direkt mitt humör gladare. Något leverantörfel hos
Fs Data. Igen. Åtgärdat klockan åtta ikväll. Jo, pyttsan! Hon är kvart över nu! Plus att min skrivare krånglar. Grrrr grrrrrr och åter grrrrrrr!

Jag är så trött efter de senaste veckorna, sådär trött att jag går omkring och är yr hela tiden. Jag MÅSTE ta det lugnt! Varför ska det vara så svårt? Har varken tid eller lust att braka ihop nu, när boken äntligen är klar, och det är en massa annat kul på gång. Plus att jag har deadlines. Så jag får vila och jobba lite lagom helt enkelt. Balans har jag hört ska vara bra, det och fasta rutiner, kan ju vara värt att testa.
Men jag är så stolt över mig själv, tänk så mycket jag fixat nu! Resor, föreläsningar, och jag vet inte allt! Kanske inte så underligt att kroppen skriker efter vila. Och ska man vara lite flummig, kan man ju fundera om det kanske inte är någon mening med att all min jobbnödvändiga teknik strular just nu... Kanske vill "dom där uppe" säga mig att jag ska ta det lugnt. I så fall gör jag väl klokast i att lyssna.
Men det hindrar mig inte åt att gnissla tänderna över krånglet och säga grrrrrrrrrrrrr!

2 kommentarer:

Helena sa...

Men bilderna är inte borta...? De syns i alla fall på min dator. Men du har rätt i att kroppen behöver vila. Gör det. Kram.

Henrik Fakir sa...

Bilderna funkar idag, igår funkade väldigt få bilder på Blogger.
En lite fråga när exakt kommer "om någon vrålar i skogen" ut? Kollade på Bokus och där står den som status "Ej utkommen".
Oförskämt billig var den oxå