torsdag 4 mars 2010

kungsbär



Jag vet inte hur fotografer som plåtar mat så det ser smarrigt ut bär sig ut åt. För när jag ska försöka ser det riktigt oaptitligt ut. Min läckra skål med fil, blåbär och branflakes, som jag ville visa upp (läs: skryta med), då jag sedan den sista tårtbiten slank ner, börjat ett nytt, lite lagom hälsosamt liv, ser mer ut som en snödriva med bajs och en sked i. Yummi!
Jävlar vad dyra de små bären var förresten! Fyrtio spänn för några få blå klottar. De kan inte varit plockade av de där stackars thailändarna. Nä, de här bären måste vara såna där lyxbär, som plockas av heliga män, varpå de transporteras till fots i en gyllene kista till Himalayas topp, innan de välsignas under påkostad ceremoni, och fraktas till Sverige, där Kungen själv kritsikt granskar varje bär innan han godkänner dom, för att sedan ta med dom på eriksgata, och slutligen personligen leverera dom till Ica Kvantum i Oxelösund. Inget annat kan ursäkta ett sådant hutlöst pris.
Hmm, väldigt vad man blir sugen på choklad av att prata om blåbär...

Inga kommentarer: