onsdag 23 februari 2011

En sa' ente klaga

Idag har jag ritat små, små bilder till kyrkan.


Gokväll i stugan! Sitter och suttar på en syrlig karamell och försöker att stressa ner något. Just nu är det så mycket jobb att jag faktiskt inte hinner med allt hur jag än vrider på det. För att inte tala om alla de "hobbyprojekt" jag vill få tid att pyssla med. Idéer och inspiration saknas inte med tiiiid. Ja ja, en sa' enta klaga, som min västgötske styvfar så klokt säger.

I morgon bär det av till Katrineholm för en föreläsning på Kulturhuset Ängeln. Ni som är i trakten är hjärtligt välkomna vid sjusnåret! Det blir en intervjuvariant, och det är skönt, kräver mindre förberedelser och så tycker jag det blir mer intressant och spontant på det viset. Det enda jag ska tänka på är väl att inte få tourettes eller ha en alltför stor snorkråka dinglande i näsborren när jag sitter och pratar.
Nä, det ska bli riktigt trevligt.

Nu ska jag strax muta mig själv med en hel näve karameller innan det är dags att ta sig an högen av skrynkliga kvitton som min nya revisor vill ha upptejpade i prydlig datumordning i en pärm. DET är däremot inte särskilt bra för kreativiteten!

Sutt på er!

Inga kommentarer: