måndag 28 februari 2011

Pyssel och mylingar

Full pysselkaos


Usch! Har suttit uppe och kollat på spökprogram igen och är allmänt uppskrämd. Jag lär mig aldrig! Särskilt små spökande barn tycker jag är läskiga (myyyyylingar...) och just ett sånt var det på teve ikväll. Var tvungen att sätta mig och pyssla en stund för att få tankarna på annat håll. Lite armband bidde det. Och nu tänkte jag försvinna in i ljudböckernas och strippskissandets magiska värld innan det är dags att sussa.

Och hipp hurra! Jag är klar med hela förra årets pappersarbete, intejpning av kvitton i datumordning och sånt otyg. Två tjocka pärmar blev det. Har visst ökat omsättningen i firman (läs; shoppat åt helsike för mycket). Så i morgon bär det av till min revisor i Nyköping för att lämpa av eländet. Det ska bli SÅ skönt.

Kan ni också bli vansinnigt trötta på de där vardagliga hygienprocedurerna som man måste genomföra varje dag för att inte lukta asgam? Jag tycker att det är så otroligt trist att borsta tänderna och ta min kvällsduch. Om man bara kunde variera det något. Typ stå på händer samtidigt som man borstar (blir dock svårt att hålla i tandborsten) och låta en pygmé iklädd latexdräkt och en tokig hatt tvåla in en i duschen. Jag ska bestämt gå och letar eda på en pygmé på en gång. Eller kanske en liten myling? Fan också, nu TÖRS jag inte gå in och duscha!

Inga kommentarer: