lördag 26 februari 2011

Kalajs

Man blir glad av AkwardFamilyPhotos.com.


Så, nu är jag på bättre humör. Lite kramar och pussar av min man, samt en tupplur i tevesoffan gjorde susen. Ska försöka att inte fokusera på det negativa här i världen. Det blir man så trött av.

Oj oj oj, vilken grej den där landshövdingsmiddagen var! Jag hade skitkul. Tjusigt värre med celebra gäster och fin mat. Man klagar ju inte direkt. Kändes något overkligt och jag satt där och funderade på om det verkligen inte hade blivit ett misstag när inbjudningskorten skrevs, vad hade jag och maken gjort för att platsa i detta gäng? Hursomhelst var det en häftig upplevelse. Det bästa av allt var de enorma chokladpralinerna som bjöds till kaffet och avecen. Jag har möjligen smugglat med en näve i handväskan, men jag skulle aldrig erkänna det.
Vi tackar paret Könberg så hjärtligt för detta kalajs!

Denna afton ägnar jag åt att rita serier till Sydsvenskan och arbeta med Vändpunktens bilder (Ersta diakoni). I morgon hoppas jag hinna en massa barnboksritande och annat smått och gott som hamnat på efterkälken. Ingen tid att förspilla med andra ord.

Pöss pöss

Inga kommentarer: