fredag 4 februari 2011

Stillsamt lycklig

En glad gubbe som ska hälsa besökarna välkomna till min utställning i Trelleborg


Mossa mossa på er! Vänta lite! ...Såja. Det gick tyvärr inte att lyssna på Hasse & Tage-revyer samtidigt som jag skulle författa nåt klokt, bäst att stänga av.
Inte heller idag kan jag berätta om äventyrliga strapatser och rock 'n' roll-liv, men håll till godo med en liten redogörelse över en helt vanlig, stillsam och trivsam dag i en hemmakär serietecknares bekväma liv.

Efter en lång natts suddande var det inte helt lätt att släpa sig ur sängen i förmiddags. Man bör också helst vara helt vaken innan man försöker sig på att vältra sig ur den, då den ju befinner sig en bra bit upp från golvet. Inte helt kul att ramla ner med röven före det första man gör på morgonen.
Men upp måste jag, då jag skulle in till Nyköping och ha sånglektion. Passade även på att träffa fina Annica och hennes kille en snabbis över en välbehövlig kopp brunt och en bit äppellängd. Sedan hem för att jobba som en gnu, leverera julserien till Semic och bli klar med en hel del annat. Så en matbit med maken, en lång pratstund med Greger och en ofrivillig tupplur framför nyheterna. Åh vad jag älskar mitt pensionärsliv! Faktiskt! Jag kräver inte mycket mer av min tillvaro än just den här helt lagoma lyckan, att vara tillfreds med sin tillvaro, med familj, vänner och jobb. Jepp, idag har varit en dag då jag känt mig stillsamt lycklig, bara för att. Vi tar väl en trudelutt med bästa Monica på det här?

Natti natti!

Inga kommentarer: