söndag 6 februari 2011

World Wide Web

Jag minns i internets barndom, långt innan de "smidiga, snabba" bredbanden (ähum), då man kopplade upp sig med modem, som lät "di-dong di-dong drrrrrrrr gong pip pi gong gong gong" osv. Ungefär som i början av Nick Borgens World Wide Web, ni vet. Då det var jääättedyrt att surfa och det där med att chatta verkade som något alldeles extra farligt och spännande. Då var man inte bortskämd.
Men jäklar vad fort man vänjer sig vid att internet går snabbt och smidigt. Det gör INTE mitt på den här resedatorn kan jag säga. Känner mig som den där matadoren i Ferdinand, som sliter loss hårtestar i ren frustration, fast med något mindre mustasch.

Ja ja, bäst att släppa det jag inte kan påverka.

Sitter i Anders kök och knapprar. Han snusar gott vägg i vägg. Själv behöver jag inte gå och lägga mig rikigt än, börjar sent i morgon. Känner mig lite ringrostig sedan sist jag höll workshop här, men tänkte passa på att plugga lite till morgonkaffet. Ikväll är jag nämligen som mitt bredband; seeeeeeg.

Och hur fortsätter då Nick Borgens melodifestivalshit? Håll i hatten och ta emot:

World wide web World wide web 
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress Här är min nya hemadress 
 Jag ? så länge så jag tog min chans 
Jag ville flytta nån annanstans 
Ikväll är det party, jag flyttar in 
Så följ med mig hem på ostron och vin  
Oh uh oh uh ohh, jag har party ikväll 
Oh uh oh uh ohh, om du vill får du gärna följa med  
När staden krymper och du känner dig less
 Sök upp mig på min hemadress  
World wide web World wide web 
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress 
Här är min nya hemadress  
Ta med dig vänner till ett häftigt place 
Surfa hem till mig i cyberspace 
De vildaste drömmar vi hade förr 
Kanske finns här bakom min öppna dörr  
Oh uh oh uh ohh, jag har party ikväll 
Oh uh oh uh ohh, om du vill får du gärna följa med  
När staden krymper och du känner dig less 
Sök upp mig på min hemadress  
World wide web World wide web 
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress 
Här är min nya hemadress  
Här blåser aldrig vindarna 
Här stänger ingen grindarna 
Här får du vara den du vill 
Så följ med mig hem, följ med hem till mig  
World wide web World wide web 
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress 
Här är min nya hemadress  
World wide web World wide web 
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress 
Här är min nya hemadress 
Här är min nya hemadress
Är det inte vackert så säg?



Inga kommentarer: