fredag 25 februari 2011

Nöff

Häj! Det bidde inget bloggande igår, jag slocknade på soffan när jag kom hem från Katrineholm och vaknade mitt i natten. Men föreläsningen gick bra. Trevligt att få komma till Kulturhuset Ängeln.

Ikväll ska jag och maken på tjusig middag hos landshövdingen. Eller, jag vet inte om det är tjusigt, för jag har aldrig ätit i Residenset förut, men det låter tjusigt att skryta med, tycker jag. Varför vi blivit inbjudna vet vi inte. Kanske är det för att jag är så bra på att imitera Sven Wollter? Har inte så många andra partytrick. Men det ska bli kul i vilket fall.
Ska strax rafsa igenom min extremt oorganiserade strumpbyxröra för att se om jag kan hitta nåt utan maskor att tvinga ben och rumpa i. Och en klänning på det, samt lite gegga i ansiktet, så är jag redo att möta landshövdingsparet i Nyköping. Maken har ingen mörk kostym (det var order om det) så han ska ta kaftan. Hi hi, det blir roligt. Hoppas han skippar elva-kragen, den är inte så sexig.

Är ni också såna som lätt halkar in på sjuka grejer på nätet? Särskilt på YouTube. Vet inte hur det gick till, satt och kikade på ett klipp om en rolig uggla och så ser jag en konstig bild till höger, och vips har jag hamnat i ett äckligt klipp om ansiktstransplantationer och kan inte sluta titta. Så nu mår jag lite illa, men är samtidigt glad att jag har mitt eget ansikte i behåll. Skulle ICKE vilja att de sydde dit nån döings fejs på mig. Då fick de hellre ta nåt djurhuvud bland slakteriavfallet och tråckla på. Varför inte från en gris?

Nöff!

Inga kommentarer: