tisdag 8 februari 2011

Häj!


Pust och stånk och stön, vilken lång dag! lektionerna gick fint, men Stockholm tar på krafterna. Jag har precis krånglat hem mig själv, en massa bagage plus luftmadrass till min kompis Mariann, då lille Anders skulle ha annat främmande några dagar. Att ringa efter taxi i stressiga jäktstockholm vid halvsexsnåret är ingen vidare bra idé. Men jag hade tur och fick åka med en riktigt trevlig chaffis (Gud! Jag känner att jag börjar låta som Anderssonskans Kalle redan! Fast det heter nog inte "chaffis" på södertugg. "Kärrbananare kanske?)

Strax ska vi gå ut och ta oss en bit mat. Sedan tidigt i säng. Herregud, jag skulle aldrig kunna vänja mig helt vid att gå upp klockan sex på morgonen! Det är ju inte naturligt. Inte konstigt att tunnelbanevagnen är full av vandrande zombies när jag åker till jobbet. Fler än jag som är B-människor!
I morgon blir det tre lektioner på raken. hoppas eleverna är lika mysiga som idag, och att de också uppskattar att jag lär ut sätt att teckna olika sorts fisar på. Publikfrieri at its best.

Nattifnatt!

4 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Jag har läst dig till och från i diverse serietidningar (bl a Serieparaden och Ernie om jag inte minns fel?) och tyckt om dina serier.

För några dagar sen hade jag turen att vinna ditt senaste seriealbum + två andra av Egmont och är överlycklig :)

oumberligating sa...

Hej Malin! Nu blir jag upprörd...googlar fula ord och hittar en liten underbar seriestripp. Vad är det som gör mig så upprörd då? Jo, att jag inte hittat din underbara blogg och dina härliga serier/teckningar tidigare, men det har jag rått bot på nu på morgonen, har läst och skrattat ett bra tag nu!
Nu är det så att Oumberlige Peter är en riktig "bandit" så nu snor jag din lilla seriestrip om fula ord och använder den på min blogg!
Men eftersom jag är en ganska "gullig bandit" så anger jag källan också!
Paus i kommentaren.......
Hm....har vist läst dina härliga serier förut....visar det sig...bara inte vetat at du är just du......fan va bra med bloggar!
Funderar lite till om du äger rättigheterna till denna seriestrip, om jag nu använder den på min blogg blir jag då stämd?
Får betala några miljoner i böter, du blir rik och jag fattig!
Fast du kankse redan är rik? (ler)
Jag chansar på att du är en generös människa eftersom du bloggar!
Ska inte skriva längre kommentar än så här, har faktsikt skrämt folk med mina "mördarlånga kommentarer"...det finns ju alltid en risk att personen i fråga man skriver hos tror att det är en galning på gång.......
Hälsningar och Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Ska faktiskt masa mig iväg till någon serienasare på Södershöjder idag och hitta något alster av dig!

Caroline Dyfverman sa...

KRAMILIKRAM vännen min, låter som du trotts allt har det bra. Vi ses när du kommer hem och hörs på sms.

Malin Biller sa...

Vad goa ni är! Tack!!! Och du Oumbärlige, klart du fick sno min stripp! You got my blessing.

pöss