onsdag 2 februari 2011

Störigt

Nu ber jag Intresseklubben ta upp sina finaste anteckningsblock; Innan jag tuschar scannar jag in mina skisser och meckar med dom i PhotoShop, sedan skriver jag ut dom i lite större format och med mer svärta innan jag tejpar fast dom under elfenbenskartongen. Det ni!


Definiera "störigt"! Laddade ner en bok (inte via nån piratvik utan för surt förvärvade slantar skall tilläggas) härom dagen och när jag nu bänkat mig för att börja lyssna på den, SAKNAS FÖRSTA KAPITLET! Det var ju liksom inte en rea-bok! Grr! Turligt nog har jag läst den förr, OCH sett filmen, så jag vet att planet med rugbylaget störtar i bergen och att de så småningom börjar gnaga på varandra, men ändå. Nej, detta hytter jag med näven åt. Tänker vara upprörd i minst en timme till, sedan kanske jag tar mig an nattens tuscharbete.

Det börjar dra ihop sig till nästa workshop i Stockholm nu. Jag åker till lille Anders på söndag kväll och lämpar av bagaget, så slipper jag böka med det på måndagsmorgonen innan jobbet. Innan jag reser ska jag helst ha tecknat klart en serie till I väntan på tomten (Semic), och en bild till kyrkan, färglagt en omgång strippar, plus donat med en massa annat ditten och datten. Bara att kavla upp ärmarna å jöbbe på.

Vad hittar ni på denna afton?

Inga kommentarer: