fredag 18 mars 2011

Den grund varpå samhället vilar

Goddagens goddagens! Hoppas ni haft en angenäm fredagskväll. Det har jag. Med intag av god mat, en hel del tillfredställande jobb, samt en trevlig tupplur i tevesoffan. Har även fröjdat mig över mitt nya, egenhändigt tillverkade iPhone-skin mä Biiiiiiitäls på. Är det inte snajsigt, så säg?

Skisserna till Pixi-boken är klara och det verkar som om jag snart har klartecken att börja färglägga och tuscha. Ska bli skoj. Erstabilderna är mer eller mindre färdiga, ska bara scanna in dom och retuschera bort skröfs från originalen. Så fort det är fixat måste jag ta mig an en hel drös serier till Semics Damrummet och skissa månadens Billerstrippar. Sedan är det dags för att teckna ett gäng nytt till Sydsvenskan.
Känns som om jag är inne i ett bra flow nu faktiskt. Det är så skönt när man känner att arbetet flyter på bra och att man kan bocka av saker på sin lista, en speciell endorfinkick. Nog är det sant som Karl-Bertil Jonsson säger, att ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar.

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Du är så duktig, nu har du gjort ett super snyggt skin till iphonen oxå, you rock! Kramilikram