tisdag 8 mars 2011

Too much information

Hej alla glada! Nu är jag på resande fot igen. Sitter för tillfället på järnvägscafét i Norrköping i väntan på tågbyte, med en klump vattning lasagne under bearbetning i magen. Fan! Ni får ursäkta mina osmakliga små upplysningar. Har en tendens att ge lite för mycket information. Som i förmiddags i kvinnogruppen till exempel, när fina Caroline hade med sig semlor, då konstaterade jag att "nu jävlar får jag sitta på tågtoan hela vägen till Malmö, för laktos pallar inte magen!" Det är sådan info som jag önskar jag kunde vara mer sparsam med. Om inte annat för att de påverkar andras aptit (mer semlor till mig!!) Jag säger i alla fall inte som Gregers arbetskompis Ladan gör i lunchrummet (på bredaste skånska) "A foy faen, jao ae so jaevla kass i kistan!"
Nog om detta.

Det ska bli skoj att åka ner, att få träffa Greger och de andra vännerna igen och dela ut julklappar. Det blir ju tyvärr inte så ofta jag kan ta mig ner till Malmö, beroende som jag är av mitt ritbord och allehanda skrymmande attiraljer i mitt jobb. Och att det sedan är sviiiiindyrt att åka tåg gör inte saken bättre. Lägg därtill att min familj och mina vänner är väldigt utspridda; Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, Västergötland, Norge osv. 

Nu går snart mitt tåg. Bäst att packa ihop mina pryttlar och stånka iväg till perrongen.
Häj häj!

Inga kommentarer: