onsdag 2 mars 2011

En klon, tack!

Original-Dolly


Gukväll! Fasen också, nu är jag krasslig! Dåååålig tajming minst sagt!! Har så mycket jobb att hinna klart innan jag sticker ner till Skåne på tisdag. Det är stunder som dessa jag önskar att jag hade en klon som kunde utföra alla mina arbetsuppgifter när min kropp krånglar. En Mini-Me, typ. Men allt går med Alvedon. (Mitt bästa husmorstips, det och "Allt går att foga samman igen, även en kvinnospillra, bara man biter ihop")
Försöker friska till mig med en stunds beatlesboxlyssnande (fint ord va!) och det går ganska bra. Förutom när Ringo sjunger. Det var visserligen snällt av de andra killarna mot honom att låta den tondöve trummisen tralla på ett och annat spår, men inte fullt lika schysst mot oss stackars lyssnare. Så, nu är Act Naturally genomplågad! Phu! It's only love är betydligt barmhärtigare för öronen.

I morgon fyller jag 32 bast. Eller jordsnurr. Det är ett ord jag saknar. När säger man det nuförtiden liksom? Och "pennfajtas".

Hoppas febern har lagt sig tills dess, för jag tänkte åka in till Nyköping och fölsedagsshoppa ett par skor samt sjunga en trudelutt hos sångpedagogen. Annars får jag skicka min klon, Dolly Biller.


1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen vännen <3

massor av kramar från lilla Anneli