torsdag 24 mars 2011

Uh-uh-uh-uh-uh-uh

Ett collage av några av de bilder jag nyss tecknat till Ersta Vändpunkten; situationsbilder att diskutera i barn/ungdomsgrupper samt illustrationer av de roller man ofta har som barn i en alkoholistfamilj. En salig blandning av humor och allvar. Meningsfullt jobb!



Sitter här och lyssnar på New Kids on the Block i smyg. Vet inte varför, men jag kan inte riktigt stå för min fulmusik, ens för min älskade. Har redan förberett ett försvarstal i händelse att han skulle komma in här och ertappa mig med mitt nostalgilyssnande. Något om att komma i rätt stämning... ska typ göra en serie om min pubertetstid... Och sedan snabbt som ögat sätta på en Neil Young-platta (helst On the Beach, för den är en raritet, många musiknördspoäng där).

Nä, det håller inte. Lika bra att erkänna, ibland är jag på NKOTB-humör. Uh-Uh-Uh She's my cover gi-irl, uh-uh-uh-uh-uh-uh
Mycket "uh" och Oooh" och "girrrrl" i New Kids låtar. Fyller ut en annars fattig text på ett riktigt smart sätt. Jag funderar på att börja använda mig mer av det i mina serier när inspirationen tryter. Ha! Där har jag en anledning på att lyssna ännu mer på New Kids on the Block!

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilka bra bilder du gör åt Ersta. Så klart.

Alv sa...

För något år sedan fick jag ett infall (anfall?) och startade Take That på Spotify när jag satt på jobbet. När jag sitter i godan ro och lallar med i Everything changes så vandrar min chef förbi, stannar vid min plats och säger: "...det trodde jag inte om dig..."

Eftersom jag vanligtvis lyssnar på hårdrock och annat mörkt så skar det väl sig ganska illa men vi har alla våra mörka sidor. :)

Plus att om man lyssnar på pojkpopband så kommer man aldrig bli misstänkt för att planera skolskjutningar. Lyssnar man på Rammstein däremot... DÅ får man passa sig!