söndag 27 mars 2011

Sommartider hej hej...



Coolaste överklasstanten nånsin. Jäkligt bra skådespelare den där Maggie Smith.


... Sommartider. Gillar inte att behöva ställa fram klockan en timme. På det viset känns det ju som om man sovit jättelänge fastän klockan i själva verket bara är ett på eftermiddagen, enligt vintertiden. Jag är skeptisk. Tror att det här med vinter- och sommartid är infört av onda A-människor för att plåga oss andra slashasar. Själv har jag gått runt i morgonrock till sisådär fyrasnåret (alltså egentligen bara till tre!) innan jag hoppade i bingobyxorna och tog ett städryck i vår dammiga lägenhet. Så värst mycket jobb har jag inte hunnit med. Ännu. Är dock mycket nöjd över mitt inköp från ett internetantikvariat; Tiden är ingenting, av Hans Alfredsson. Fanns bara som kassett-ljudbok, men det får duga. Jag lyckades rota fram min gamla freestyle ur mina gömmor. Känns härligt retro på något vis. Dock inte lika tufft som då det begav sig på åttiotalet, att gå runt på stan och stoltsera med en walkman. Nu är det mer inne att schizofren-prata offentligt, till synes för sig själv på högsta volym med små headsetpluttar i öronen.

Idag gläder jag mig också åt att det verkar som det kommer en ny säsong av snajsiga kostymdramat Downton Abbey. Sista avsnittet avslutades med en riktig cliffhanger nämligen; första världskriget bröt ut. YES! skrek jag. Skyttegravar och tepartyn, det blir mumma det.
Mer brittiska teveserier åt folket!

Inga kommentarer: