lördag 21 maj 2011

Älskling, kom hem!!

Som numera nyttig gräsänka, får jag nöja mig med ögongodis:

Ikväll är jag gräsänka. Det betyder uppvärmda rester och film som min äkta hälft inte gillar. Tur att han kommer hem imorgon redan!

Igår var det riktigt rock 'n' roll-liv; somnade klockan nio precis som en gammal tant. Det ni! Får nog börja blogga tidigare på kvällarna så att jag inte somnar ifrån det.

Bilderna till Pixi-boken är klara och ska skickas till tryckeriet ögonaböj. Det ska bli riktigt kul att få bläddra i den färdiga lilla boken! Tänk vilka begåvade gamla gymnasiekompisar jag har; Ellen som skrivit manus och så Marcus som jobbar på Bonnier Carlsén. Undrar hur det gick för resten av dom? Särskilt han som rökte så mycket gräs att han när han på studenten kvicknade till, upptäckte att de tre åren på estetisk linje bara var en enda tripp/blackout (men han var alltid glad och nöjd under tiden, det minns jag. Aldrig sura miner, inte ens om måndagsmorgnarna). Har en känsla av att han inte har toppjobb på förlag.

På mitt fullklottrade schema står idag också; skissa strippar, texta I skovens dype stille ro, färglägga strippar i gråskala, finputsa radiomanus, och lite annat i jobbvägg. Jag är väl halvvägs ungefär, så nu gäller det fanimej att hålla sig vaken ett tag till. Som belöning när jag är klar tänker jag unna mig lite Love Actually. Vad är det med den filmen som heterosexuella män inte hajar?

Äsch, jag ska vara ärlig; mina favoritfilmer hamnar inte alls i den här kategorin. Allra helst tittar jag på skräckisar eller Das Boot, t.ex...
... precis som min man.

Faan, det finns inga fördelar med att vara gräsänka!

Älskling, kom hem!!


Inga kommentarer: