torsdag 26 maj 2011

Föörst wi täjk Karlstad, then wi täjk New York

Sitter på ett tåg från äldre stenåldern. Internet är see...eeeee... eeeee... e.... egt och hackar, loggar ur sig stup i kvarten. Själv är jag varm, svettig under tuttarna och har alltför mycket bagage upptryckt mot ben och mage, samt en solkig tåggardin anno 1982 i fejset ("fönsterplats" hette det visst) i en väldigt trång kupé där det just nu luktar tuggade jordnötter från en medresenärs mun. Hurray!
En timme kvar till Karlstad. Försöker att inte tänka på alla de svettiga gubbar med vitlöksandedräkt som suttit och saglat i sömnen mot gardinen, när den när tåget kränger, ideligen viftar till mig i ansiktet. Säkert är den inpregnerad med smittkoppor och ebola, samt full av svininfluensesnor från någon som inte hade en näsduk till hands i vintras.

Så, nu har jag andats djupt några gånger (vänd bort från gardinen ska tilläggas). Bättre.

Det ska bli kul med seriemässan känner jag nu. Och skoj att få umgås med syrran och hennes familj. Och så ska jag passa på att utnyttja mitt "Gym travelpass", som gör att jag kan träna gratis på alla CMS gym i hela världen. Föörst wi täjk Karlstad, then wi täjk New York. Typ.

Bäst att skynda sig att publicera detta inlägg innan internet lägger av igen. puss på er! Hoppas vi ses i helgen!




1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Ha det gott så ses vi när du kommer hem vännen. Kramiz