fredag 13 maj 2011

Let's roll!

Inspirations-bandanan på!

Nu är jag tillbaka! Blogger har legat nere i en evighet så jag har inte kunnat skriva ett dyft här. Men nu så!

Hela dagen har jag jobbat och lyssnat på nostalgimusik (för att komma i stämning inför skrivandet av uppföljaren till Om någon...). Mest på Jakob Hellman. Han är så jäkla bra! Hade en crush på honom när jag var i tjugoårsåldern. Han hängde på samma uteställen som jag när jag uppsminkad till tänderna, och osäker in i märgen, var på jakt efter kärlek och billiga gin tonics . Men aldrig att jag ens vågade hälsa på honom. Nu är jag äldre och klokare och lyckligt gift, ändå kan det inte hjälpas att man blir lite flickigt fnissig och magpirrig när man tittar på honom och andra pop-pojksnören från förr på YouTube, den där lille lockige sångaren i the Wannadies till exempel. En del växer aldrig upp. Får nog gå in i köket och be maken sjunga "Hon har ett sätt" för mig. Honom kan jag ju pussa på.

Nu ska jag sätta på mig min gamla Neil Young-bandana som jag hittade när jag rotade igenom mina gömmor. Den är bra för inspirationen har jag på känn. Och jätteful. Här ska nämligen kläckas idéer till strippar. Så lite nostalgimusik på det. Som den mindre lysande Neil Younglåten lyder:
Let's roll!

Inga kommentarer: