tisdag 10 maj 2011

Soffskutt

Ibland kan det vara bra att lära sig tänka i nya banor...

God kväll god kväll! Hur har ni det i afton? Själv mår jag prima. Har just intagit en smaskig middag, tillagad på bästa GI-vis av min käre make, och ska strax kasta mig i tevesoffan för att glo på nyheterna. Fördelen med att ha kommit igång med att träna är att man blir vigare och vigare när man gör sitt soffpotatis-skutt. Eventuellt finns det andra fördelar också, bara eventuellt. Men jag tycker inte om att säga de där orden "Du/ni hade r...r.....rä...." Äsch! Jag fixar det inte. Motionsförespråkarna får nöja sig med denna lilla bekräftelse.
Imorgon tänkte jag åka in till gymmet för lite skoj-gång (funwalk). Underligt att man kan få MER gjort trots att man lägger så "mycket" (ja ja, allt är relativt) tid på en ny livsstil. Jag tycker att jag får mer ur händerna i serieväg numera. Och ägnar betydligt mindre tid som soffpotatis.

Trots att jag är vigare i mitt soffskutt.

Inga kommentarer: