söndag 8 maj 2011

Trevliga dagar i Stockholm

Fick några ex av denna förträffliga bok på SPX. Det är min käre vän Henri Gyllander mfl som står bakom och lilla jag är med på ett hörn. Läs mer här!
Häj!
Jag lever. Förlåt för dålig blogguppdatering under helgen! Och tack fina ni för gratulationerna!! Det värmer verkligen.

Jag har haft några väldigt trevliga dagar i Stockholm måste jag säga. Det var SPX (Small Press Expo), en årlig seriemässa i Kulturhuset. Alltid kul att träffa alla kollegor och jobbkontakter. Fingers crossed, så har jag kanske lyckats knyta lite nya kontakter med utländska förlag också. Fasen vad roligt det vore! USA är ju inte helt fel (om man bortser från dödsstraff, ku klux klan, Sarah Palin, dubbelmoral och lite annat). Jag passade också på att umgås med fina Mariann, samt okynnesshoppa ett läppstift. En väldigt ärtig expedit på det fina varuhuset upplyste mig om att den nya trenden inom make up är att det ska skära sig, när jag försiktigt framlade att läppstiftet hon valt ut till mig möjligtvis var lite väl knalloreange. Så nu vet ni det. Sergels torg var invaderat av vrålande småflickor med plakat. De vrålade till/efter Justin Bieber. Framgick aldrig om han skulle dyka upp på Plattan och det var därför de var där och skrek, eller om de helt enkelt demonstrerade för att de ville att han skulle komma. The Bieber måste i så fall hört dom ända till Amerika, så som de skrek.

Enda tråkigheten med min stockholmsvistelse var att Melker kissade på min luftmadrass. Han gör tydligen det på nya prylar, och inte som hämnd för att han ogillar folk (som jag trodde). Melker är Marianns sambo. En katt, kanske ska tilläggas. Men vi löste det genom att spraya tonvis av Cillit Bang på kissfläcken, och så sov jag på det kissfria sidan andra natten. Vi kom på den briljanta idén att alltid bära med sig en flaska med mirakel-fläckborttagningsmedel, att ha och spruta på individer man inte gillar. Som ett statement, typ. "Du ska bort! För du är dum. Pshhht."
Ett exempel på en sådan "människo-fläck" stod och vrålade på stan, om exakt vad förstod vi inte, men det var mycket "Jesus, ave och ISRAEL", med betoning på det sistnämnda, och dess förträfflighet". Ja herrejävlar.

Nu ska jag teckna det sista på Pixi-boken och lite annat smått och gott.
Pöss!

Inga kommentarer: