tisdag 8 september 2009

Biller suomeksi (Biller på finska)

Nu är jag färdig med de finska stripparna jag ska ha med till Helsingfors till helgen. Har ingen aning vad jag har textat (eller jo, ett hum har jag ju, det är ju jag som har hittat på skämten) men jag litar på Heidi att hon har översatt rätt. Återigen; Tack heidi för hjälpen!
Min sambo sitter just nu och kontrollerar eventuella stavfel (han pratar finska). Jag har visst lyckats kasta om en del bokstäver. Massa "Ou" i stället för "uo". Ska det vara så noga? Så länge jag inte ovetandes har petat in massa nazipropaganda och dolda budskap av sexuell natur. Ja ja, får pilla lite till i Photoshop. Tyvärr har jag ingen bra ljudbok att lyssna på, det är lite frustrerande. Den senaste var helt ok, men uppläsarkvinnan hade den mörkaste rökröst jag någonsin hört, vilket gjorde det svårt att koncentrera sig på innehållet. Tacka vet jag Thorsten Wahlund! Han kan läsa han! Är det någon som kommer ihåg 90-talsprogrammet Det spökar på femman, där han var programledare? Åh vilken nostalgi!
Nä, får väl spotifaja (eget ord, ni förstår nog vad jag menar) lite i stället.
Moi!

2 kommentarer:

dean sa...

oh, malin, jag var inne på din sida precis (biller.se) och kände ett starkt behov av att skriva i din gästbok att du är grym. speciellt dina längre serier gillar jag, och är väldigt nyfiken på en kvinna och en traktor, och allt annat du håller på med också för den delen. men jag hittade ingen gästbok (kan vara jag som är usel på att leta) så jag får la kommentera här istället. rock on!

Malin Biller sa...

Tack snälla! Vad glad jag blir!
Hemsidan ska snart göras om helt, lika mycket serier som innan, men lite enklare att klicka runt på, och snyggare. Får se om det blir nån gästbok också.
Fortsätt vara en synnerligen bra människa, och återigen; tack snälla!
Malin