onsdag 30 september 2009

Dagens kuk


Mitt jobb är så roligt! Och omväxlande. Älskar alla de galna tecknaruppdrag jag får. Som idag; "Dagens kuk". Det är till nån sorts kalender som två skojiga killar gör. Inte kan man tacka nej till en sådan förfrågan. Jag vet precis vilken sorts kuk jag ska rita, fast det är hemligt. Ni får se sen. Men jag lovar, min kuk kommer vara riktigt tjusig!
Annars har jag ägnat mig åt att rita serieillustrationer till ett forskningsprojekt i Linköping (tänk om jag råkade skicka Dagens kuk till dom i stället! Det hade varit roligt.), färglagt strippar, tuschat en serie till Elvis mm. Och varit en sväng på jourläkarcentralen, det är sant. Men man ska ju inte tjata om kvinnokrämpor, så jag låter det förra inläggets bild tala för sig själv...

Nu ska jag lyssna på när Astrid Lindgren läser Salikons rosor för mig, och tuscha vidare på Elvis-serien. Det blir en hemtjänstepisod den här gången.
Goder afton!

1 kommentar:

Frida Ulvegren sa...

Coolt, man blir ju riktigt nyfniken på dagens kuk-hitte-på't... kan det möjligtvis vara så att du kommer lägga upp ditt bidrag här på bloggen när det är klart? *hoppas*