torsdag 17 september 2009

Mysigt


Sitter här i fleecejackan och är så där mysigt, huttrigt trött. Sambon sprider goda matdofter i lägenheten. Blir visst någon sorts fisk idag. Jag har det så bra. Om ni visste vilka stolpskott jag fallit för innan... Mycket stoff till (hämnd)serier där!

Idag har även jag varit huslig. Mamma gav oss en enorm påse full med äpplen, och vad kan man bättre göra med frukt innan man äter den, än att dränka den i socker och fett? Just det! Äppelkaka med kanel bidde det idag. Även om jag fuskade lite och vispade ihop pulver och vatten, så känner jag mig lite husmoderligt stolt. För kakan blev fin. Annars är jag allergisk mot den där underliga husmorstrenden som tycks sprida sig bland unga kvinnor; på med förklädet och tillbaka till spisen. Det är väl en sak att man gillar att laga mat och baka, men att flirta med könsroller från femtiotalet tycker jag är sorgligt. Det är väl de där Desperate housewives fel. Nä, tacka vet jag Unga mödrar. Inga förkläden eller kakbak där inte! Bara cigg!

Annars har jag bara jobbat hela dagen; skissat klart strippar, gått igenom journalistlistor att skicka recensionsexemplar av mina böcker till, fixat portfolio inför Bokmässan, och skött korrespondensen. En ganska bra dag med andra ord.
Nu ska jag ta en varm dusch innan middagen. Gött. Dubbelgött.

Inga kommentarer: