tisdag 15 september 2009

Dagens i-landsproblem den 15/9


En av våra 97 tevekanaler har försvunnit!!! Just den jag tittade på dagligen; Discovery Travel and Living. Jag som precis börjat följa Små människor i en stor värld, om en trevlig liten dvärgfamilj, och Jon & Kate plus eight! Detta är SÅ orättvist! Jag blir ju trygg av att se dokumentärer om vardagliga ting, och nu har mattan ryckts från under mina fötter. Hur ska jag klara det här?
Får nöja mig med Unga mödrar på Femman. Tonårsmammor som kedjeröker inomhus med hostande småttingar och pojkvänner som inte direkt tillhör intelligensreserven, men alla heter Brian (danskt uttal, inte engelskt).
Det blir jag också lugn av, av någon konstig anledning. Och varje gång jag tittar prisar jag p-pillren och kådisarna, enormt tacksam att inte vara en av tonårsmammorna. För jag skulle aldrig förstå vad Brian sa.

2 kommentarer:

Henrik Fakir sa...

Unga Mödrar är ju som ett gift. fast de ska va de danska, som kedjeröker, inte de präktiga norskorna. Det är inte bar all akillar som heter Brian, det känns som att alla mödrarna heter Christina.

Malin Biller sa...

Ha ha! Ja det är sant! de har inte så stor fantasi när det gäller att döpa ungar i Danmark!