fredag 11 september 2009

Den stressen, den stressen

Moi!
Befinner mig på ett trevligt hotell i Helsingfors med min kära mor. Trött som bara den. Jag har jobbat lite för mycket på sista tiden. Den stressen, den stressen. Ja, jag vet, man ska ta hand om sig och allt det där. Och det försöker jag, det är bara det att jag måste jobba ungefär 80 % av min vakna tid, så det är svårt att klämma in friskvård och meditation i schemat.
Är dock en sucker på självhjälpsböcker. Det blir man lätt om man mått lite dåligt i livet, och vet att det bara är en själv som kan fixa till det. De senaste har varit om positivt tänkande och affirmationer, typ "Jag ÄR frisk och framgångsrik! Jag ÄR frisk och framgångsrik. Och JÄVLIGT lycklig". Tänker man bara så som ett mantra, så blir det sant, enligt böckerna ("Jag kan flyga, jag är inte rädd" He he)!Men fasen vad jobbigt det är att gå omkring och tänka positivt hela tiden! Jag kräks på det. Blir nästan lite tvångsbeteende över det, och då är man ju tillbaka på ruta ett igen. Nä, ge mig en av/på knapp så att jag kan stänga av hjärnan ibland i stället! Det skulle vara mycket skönare. Fast nu var jag visst negativ! Fan också! You can´t win.

Inga kommentarer: