lördag 5 september 2009

Lite svettigt

Ringde återigen Apple för att beklaga mig över att programmet jag köpte inte fungerade. Denna gång fick jag tala med en betydligt trevligare ungdomsperson (mitt nya favoritord efter att ha lyssnat på en stackars polis som höll ett fördrag för oss nattvandrare). Men han kunde inte hjälpa mig, utan kopplade mig vidare till en annan äppelmänniska, med orden "Jag är ledsen, men han pratar engelska!". Shit tänkte jag, hur ska det här gå? Jag som har svårt att beskriva datorfel till och med på svenska. Det hela förlöpte dock smidigt. "James O´Keefe" var en irländare med en distinkt indisk brytning... Snäll och vänlig var han, och tillsammans löste vi strulet. On thö Inglish länguitsch!! Efteråt var jag stolt över mig själv och helt slut i huvet. Enda grejen jag blev konfunderad över var att han hela tiden tilltalade mig med "Sir". Får nog dra ner på whiskeyn och ciggen...


Herr Röktant en natt på Malmö central i våras(Obs! Ca 60 cm UTANFÖR rökrutan. Ha ha.)

Inga kommentarer: