lördag 19 september 2009

It´s a crazy world


Var är världen på väg? Har just tittat på den där Anna Anka som alla talar om. Herregud! Det var längesedan man såg en sådan död, olycklig blick. Hon satt där och pratade om att hon var så stark och hade så bra självkänsla. Och i samma andetag att hon inte får bestämma över sitt eget liv, att när Paul vill bli avsugen så måste hon suga, annars är det hennes fel om han är otrogen. Jag hade velat skratta åt henne, men skrattet fastnar någonstans. Jag tycker bara synd om henne. Hon sitter där i sin stora, ensamma svit och tuggar brosk.
Och jag tänker att man kanske borde ordna ett reservat för vettiga människor med sunda värderingar. Innan det är för sent. Och låta såna som Anna komma dit och omprogrammeras (ja, vi startar en sekt!!), så att hon inte gör så mot sig själv. Och andra; vad är det sådana människor sänder ut för budskap?
Nej, i en idealvärld får kvinnor leva egna liv och äta sig hälsosamt frodiga medan de arbetar med att utveckla sig själva och har inspirerande jobb. Och Paul Anka, han får suga sin egen lilla gubbsnopp.
Är ni med?

3 kommentarer:

Helena sa...

Jag är med! Har inte velat se på eländet, men ändå råkat se när jag varit hemma hos en kompis. Jag blir också bara ledsen.

Åsa sa...

Å, jag vill också bo i reservatet! Vad är det människa sitter och sprider? Been there, done that, blev djupt olycklig av det. Aldrig mer!

Gehannah sa...

Jag är med också.Helt klart!!
Att medierna sänder bilder av att kvinnor ska vara/se ut/bete sig som denna stackars kvinna är så sorgligt. Att kvinnor mäts i relation till sin eventuella män. Fortfarande. Nu idag. 2009. Och budskapen sänds ut i Sverige. Denna falska högborg av jämställdhet.