onsdag 12 maj 2010

Dagens affirmation


Godda godda!
Jag hann inte med att blogga igår, tyvärr. Jag satt och slet med manuset till mitt sommarprat till halv tre på natten. Men nu, efter några ändringar tror jag det är klart. Den 25e åker jag till Karlstad för att spela in. Lite nervöst, men det är tur att det inte är live.

Jag antar att många av er känner igen sig i det här; våndan att behöva vända på slantarna och oron för ekomomin? Den ligger och gnager i magen. (Tur att jag just fyllt den med potatismos och lax, det borde kapsla in oron bra.)
Jag har så att jag klarar mig, men man vet inte hur ekonomin ser ut mer än högst två månader framåt. Beror helt på vilka jobb jag kan fakturera. Och nu i sommar kommer bröllopet att kosta en del. Har värsta våndan att jag bokade en tid hos frissan, fastän mitt hår inte blivit klippt sedan hedenhös, det är en så stor utgift.
Skulle dock för allt i världen inte byta till något tryggare yrke. Hellre lever jag fågelfri med världens bästa jobb. Har läst en del självhjälpsböcker under åren (i alla fall halva böckerna, innan jag fick prestationsångest). Minns inte om jag skrivit om det i ett tidigare inlägg? Ja ja jag får skylla på demensen om jag upprepar mig. I en av dom fick man i alla fall lära sig att om man bara tänkte positivt och affirmerade så skulle allt i livet bli perfekt. Ett mantra som man skulle upprepa om och om igen i huvudet, typ "Jag är lycklig, jag ÄR lycklig, jag är lycklig". Man skulle tydligen också kunna affirmera till sig en massa pengar och materilla ägodelar (det var en amerikansk självhjälpsbok, men ett softat foto av den lyckliga affirmerande författaren på omslaget). Vad vet jag? Det kanske funkar? Och då borde det väl funka ÄNNU bättre om jag gör det i skrift, såhär i bloggen, säkert slipper man gåoch mala det i huvet då. Ok, då kör jag igång:

JAG ÄR SVINRIK! JAG ÄR SVINRIK! JAG ÄR SVINRIK!

Så, nu är det bara att lugnt luta sig tillbaka och invänta förmögenheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har alldeles nyss beställt två av dina böcker :-)
Väntan känns lång då det tar ett par dagar innan de kommer, skulle vilja haft de nuuu på en gång med det fanns inte som val tyvärr.
Tack för att du får mig att sitta vid datorn med ett stoort leende på läpparna...håller med dig om att alliansen inte blev bättre med glitter(även om jag tycker Mauds boobies blev enormt läckra)

En massa kramar
Anneli