måndag 3 maj 2010

Tradera+Malin=löööööv



Jag har funnit en ny kärlek: Tradera!! Farligt, för det var väldigt vad det var lätt att lägga bindande bud på en massa billiga saker, innan man kollat fraktkostnaderna... Nåväl, har förlorat några auktioner, men även vunnit; ett par leopardmönstrade ballerinapjucks, två trevliga kjolar och det bästa; rockabilly-örhängen i form av gula plektrum! Noterade dock att det inte är små gitarrer i mitten, det ser mer ut som fioler, och dom spelar man väl inte på med plektrum? "En sån där bas som paul McCartney spelade på kanske?" föreslog kärleken. Men då tittade jag överlägset på honom och fnös på jobbig musiktjejs-vis: "Han använde INTE plektrum när han spelade bas, han använde fingrarna!" Det är sådana stunder jag inte är så stolt över mig själv efteråt. Gick ner och handlade en stor påse med K´s favoritgodis, så nu känns samvetet lite bättre.

Ja, jag ska vara ärlig; det blev en påse till mig själv också. Den knaprar jag i mig nu, eller dess innehåll i alla fall (visst är det skoj med syftningsfel!).
Det blir en intensiv jobbarkväll/natt. Ska skriva adresser på ca 100 pressutskick, rita om serien jag började på igår (kom på att jag vill använda en helt annan teknik), fila på Sommarpratet och, ja, sedan återstår väl inte så mycket mer än att däcka frampå småtimmarna, förhoppningsvis nöjd efter ett gott dagsverke.

I morgon ska jag ha mina snajsiga nya örhängen på mig. Möter ni mig på stan då, vet ni vad ni ska kalla mig:
RockaBiller.
Ska bara kika in snabbt på Tradera igen, tio minuter, max! Jag lovar!!!!
Hej!

Inga kommentarer: