måndag 31 maj 2010

Shit i pösen


Blushing bride


Oj, det går inte att skriva ett roligt inlägg idag. Är fortfarande så ledsen över Ship to Gaza. Men jag kan ju berätta om min dag ändå, i en lite lagom allvarlig ton. Den har varit ganska bra trots allt, strålande solsken över hela Oxelösund. Tog mig en skön cykeltur, och fuskade bara genom att gå i de värsta backarna. Det är något visst med att cykla om sommaren. En frihetskänsla när vinden susar i håret och allt är så frodigt grönt runt en att man inte kan undgå att förnöjd utbrista: "Det har gått och blitt sômmar!".
Massa jobb som vanligt, måste express-skissa månadens strippar, och en hel del annat trevligt. Det grämer mig att jag för tillfället är så pank att jag inte kan betala min lilla skuld på bibblan, och därför står helt utan ljudböcker!! Och snart har jag lyssnat klart på alla podradiodokumentärer av intresse. Vad göra? Hörde något rykte att det skulle komma något liknande som Spotify, fast med audioböcker. Nån därute som vet mer???

En trevlig sak är att jag segrat över det äckliga, döda håret. Efter tre färgningar är det nu ÄNTLIGEN i min egen nyans.
Malin- Dödhåret:1-0! Att det sedan, efter dessa kemiska behandlingar är om möjligt ÄNNU dödare och sprödare än tidigare, det är smällar man får ta. Förhoppningsvis blir jag fin i alla fall när jag ska trippa fram till altaret.
Inte mer än en månad kvar snart tills dess! Shit i pösen!!!

1 kommentar:

Erika H sa...

Malin, du kan lyssna på BBCs iplayer, tyvärr funkar det inte att se tv-programmen om man inte trixar med ip-adress mm, men all radio kan man lyssna på. De har ju en massa podcasts också. Kanske kan vara av intresse. En månad kvar bara. Jag säger som du: shit i pösen. Kram!