torsdag 20 maj 2010

Jävla Göta Kanal

Jag skulle inte ha sagt något igår, precis efter inlägget om hur smidigt min tågresa gick, började det skita sig. Tåget saktade in och stod på samma sketna ställe mitt ute i ingenstans i 70 minuter!! Ja, det segade sig visserligen fram ett par meter då och då, men ändå. Tydligen var det något jävla signalfel vid någon jävla bro vid jävla Göta Kanal. Och det blir liksom inte bättre av att tågpersonalen var tionde minut ropar ut samma information. Efter tionde uropet med "Ja, vi står alltså här pga ett signalfel..." vill man bara vråla "JAG VEEET! TA MIG HÄRIFRÅÅÅÅÅN!". Fick även stryk av en illmarigt leende tvååring, i alla fall en rejäl smäll i röven, när jag vinglade mot bistron. Ghaaa!
Så, nu måste jag andas lite. Inte bra att bli upprörd så här tidigt på morgonen (11.33).
Ja, ni får ursäkta, men mitt kassa humör beror på att jag ska bli avrättad idag; måste till Svalöv och träffa min revisor. Det är absolut inget fel på denna dam men varje gång jag måste ta tåget (!) till Teckomatorp och byta till bussen mot Svalöv gör det ont i magen. Jag försöker ha koll på mitt företags ekonomi, men jag vet aldrig vilken dom jag ska få (läs: hur mycket kvarskatt jag är skyldig). Åh, det finns tusen saker jag hellre skulle vilja göra just nu, helst av allt krypa in i en eremitgrotta och gömma mig från Skatteverket. Men ibland måste man göra sådant man tycker är läskigt, annars är man bara en liten skit, eller hur det nu var i Bröderna Leijonhjärta. Å andra sidan, idag föredrar jag att vara en liten skit, gärna en tös på 3-4 år, för sådana behöver inte betala skatt.

Inga kommentarer: