torsdag 13 maj 2010

Traderafynd nr 2



Har ni sett ett par snajsigare solbrillor? Nä, jag trodde just inte det! De är vintage och hur fräsiga som helst (märk här hur ungdomlig och cool jag låter!).
Men, nu har jag inte lagt fler bud på något, inväntar istället lite bud på de grejer jag själv har lagt ut. För nu är barkbrödets tid här, i alla fall är tiden då jag kunde unna mig pålägg på barkbrödet snart slut.
Jag har köpt löshår på nätet inför den stundande dagen. Äkta människohår! Hade en tanke om att ha hår ända ner till ravva (=röven på värmländska). Men nu är det så att jag har en hårfobi. Det kryper i min vid blotta tanken att ta på avklippt hår (sitter det på någons huvud är det helt ok). Det går rysningar längs hela ryggraden när jag konfronteras med dött människohår. Föreställer mig hur de skaplerat nån liten stackars indisk flicka för att jag i västvärlden ska kunna lyxa till det på mitt bröllop. Ser för min inre syn hur hon vaknar upp en morgon, om inte skalperad, så i alla falll snaggad och skriker. Utanför rucklet står hennes elake bror och gör byteshandel med hennes kalufs. Säkert får hon inte ens glädje av hans ringa förtjänst. Säkert är hon oälskad och fattig och och och...ALLT ÄR MITT FEL!!!!
Såg ett reportage om extensions på Oprah, där de inte direkt diskuterade sådant jag fantiserat om, men att det finns riktigt billigt löshår för oss västvärldskärringar att köpa; det har indiska gummor samlat ur sina borstar och det kallas "dödhår"!! Har ni hört något vidrigare?
Ja ja, jag får väl ta en valium innan löskalufsen ska på, om det går att köpa sånt nere på Ica Kvantum.
Den som vill bli fin får tamejfan lida pin!

Inga kommentarer: