måndag 17 maj 2010

Det går framåt


Den gamla Malin

Guten abend! Nu har jag för första gången i mitt liv fyllt i en hindersprövning. Det gick ganska bra tror jag, för efter noga övervägande valde jag att kryssa i rutan "jag och min make är inte helsyskon", sedan var det mest personnummer och en kråka längst ner, så var det klart. Undrar om Skatteverket får in mycket konstiga ansökningar. Typ "Jag vill gifta mig med ett får, men vi är inte syskon, så det torde väl inte vara något problem? " Det skulle väl göra det liiiite roligare att jobba just där. För fy fasen, på listan över mardrömsjobb jag hellre skulle få ebola än att ta ligger just att sitta på Skatteverket i topp. Telefonförsäljning kvalar in på en god andra plats (hann inte riktigt välja mellan jobbet och ebolan där, så det yrket har jag tyvärr redan provat).

Jag har inte fått så mycket gjort idag som jag skulle önska, och då blir jag alltid på pissigt humör. Är trööööött. Men jag måste hinna skriva adresserna på alla inbjudningskort ikväll och posta dom imorgon. Och allra helst hinna leverera två serier och rita på barnboken. Men vi får se hur långt orken räcker. Jag har rusat in i den där trista väggen förut, och känner när varningsklockorna börjar klinga. Hellre vila lite än att hinna allt allt allt och vara så förbannat utplånande duktig. Har faktiskt blivit bättre på att säga nej, och att säga "Ja, det vill jag gärna, men den här veckan hinner jag inte". Den gamla Malin (Var håller förresten hon till? Kanske är hon som Förfadern i Mumin, en mystisk skrutt som sitter och gömmer sig högst upp på kakelugnen? Har inte sett till henne på ett tag nämligen) skulle ha tackat ja till allt, även om hon redan gick på knäna. Det går framåt!

Inga kommentarer: