söndag 23 maj 2010

Livet på landet





Det är något visst med Skattegården i Örslösa! Mellanlandade här innan jag åker upp till Karlstad. Man kan behöva lite lugn och ro efter intensiva dagar och tågresor. Här är verkligen gudagott att vara!
Jag vet inte hur det gick till, men plötsligt är det tamejfan sommar! Idag har jag åkt på utflykt till Kinnekulle med mamma och min styvfar. Dä va nästan äckligt grannt, som en klok värmlänning jag känt en gång uttryckte naturens skönhet. Bara för att jag inte får gå upp ett enda förjorat gram i fett om jag ska komma i min fina brudklänning, är det ENDA jag kan tänka på onyttigheter!! Bara för att jag inte får. Men jag kände att en liten kulglass med polka-och chokladsmak i solen MÅSTE jag ha, annars blir jag grinig och då blir utflykten tråkig för de andra. Det var alltså av omtanke för min familj jag åt onyttigt. Men Gud vad gott det var!
Efter maten tog jag och styvfar en cykeltur tills hans polare Per (som inte var kärlekskrank, eller det minsta Corelis-burlesk, för han var inte hemma). Per har något så underbart som nordsvenska hästar. Dessa trinda, bruna underverk stod där lugnt och lät mig gosa med dom en lång stund. Finns det något mysigare på denna jord än att pussa på en mjuk mule? Den ena hästen letade mat på mig och nafsade lite i min ena tutte, men det var bara trevligt.
Nu ska jag kika efter i mammas gömmor om det finns något lite laaaaagom nyttigt, helst choklad!
Puss o kram!

2 kommentarer:

JennyB sa...

En stugknut nedsjunken bland förgätmigej, vilken underbar försommarbild...!

Helena sa...

Ja, vad ska man säga. Skaraborg, det är grejer det. Framförallt är det så scjysta namn på orterna. :-)