söndag 16 maj 2010

Ur led är tidningtiden!



God afton i stugan!
Hoppas er dag varit angenäm! Jag kom igång sent med joobet idag. Sedan var jag tvungen att ta en tupplur på eftermiddagen också. Så idag har det inte blivit många barn gjorda. Nu sitter man här, i bingobyxorna och känner sig allmänt seg och desillusionerad Måste bli klar med ett jobb till UNF ikväll. Det börjar väl arta sig, men ännu är jag, självkritisk som jag är,inte helt nöjd. Lite till måste jag fila på idéerna innan jag kan mejla över skisserna till min trevliga kontakt på UNF. Sedan måste jag kasta mig över nästa jobb. Bara att bita ihop och sätta på lite fulmusik!
Återigen har jag mutat mig själv med snask, men det får bli lite ändring på det nu, annars kommer jag inte i bruklänningen. Har dock även tagit en hurtig cykeltur, så lite hälsosam har jag ändå varit.
Vad jag saknar någon bra teveserie att följa. Litte Britain, Det okända, Most haunted,Herrskap och tjänstefolk.. för att inte tala om Raskens! Bara massa triiiista svenska deckare på teve, i grått och gråblått (ibland med inslag av lite piffigt beige) där varannann skådis rör munnen lite mysko när han eller hon talar. Hmm?
Det KAN ju göras bra teveserier i Sverige; Gynekologen från Askim, Godmorgon alla barn, mfl. Varför görs det då så mycket skräp? Hoppas att filmatiseringen av hanteringen av odöda kommer gå som teveserie, så att man få se allt, ingenting får bli bortklippt av allt det äckliga. Och att den görs med megabudget så att effekterna blir snygga.
Men något jag kan glädja mig åt är att nya numret av tidningen Nära kommit ut!!! Det är en tidning som handlar om spöken och andar och en hel massa intressanta grejer. Har länge saknat en tidning som jag finner läsvärd. Det finns ju som bekant en hel uppsjö av månadsmagasin som riktar sig till kvinnor i alla åldrar. Med i stort sett samma blaskiga innehåll; smintips, modetips, fjantiga sjävtest, typ "Har du anorexi-light", och alltid någon "smart" artikel med snabba enkla lösningar på livets alla problem, illustrarad av glättiga bilder på lyckliga fotomodeller. Eller är det jag som är bitter? Bara för att det har tagit mig flera år i terapi att bli någorlunda hel, så känns det ju lite snopet om det hade gått att lösa i stolen hos frissan. Ge oss Kvinnor läsvärd lektyr! Vi vill läsa om intressanta grejer, också. Peta in lite smaskigt om andra världskriget, bra musik, intervjuer med Desmund Tutu och andra verkligt intressanta personer, som faktiskt har åstadkommit något för att bli kända. Det smäller högre än Britneys troslöhet, jag lovar!
Det blev visst ett brandtal. Är bara så trött på att som tjej bli idiotförklarad av blaskor och i reklamen. Det är så extremt stereotypt i vår stackars värld. Jag är ingen tjej som skriker i falsett och hoppar upp och ner i vild extas och viftar med händerna framför ansiktet när jag ser en walk in- closet. Och min kärlek är inte en man som brölar och dunkar sina killpolare i ryggen när de går in i ett rum fyllt med öl. Ur led är tiden!!! Kan någon hjälpa mig vrida den rätt igen???

Inga kommentarer: